Stora röjardagen!

Idag har vi grejat ute en hel del medan Felix var hos mormor å morfar. Först röjdes verandan från möbler och allt annat som stod där. Eldade en del skräp och sen dagens höjdpunk: RÖJA! =) En Malin med en motorsåg i händerna resulterar i en maaaassa körsbärsträd nersågade! Men jag fick bara köra slut på en tank för sen tog Kärlekens ork slut. Kan nästan förstå honom  för de blir ju en hel del som ska fraktas bort, ändå hjälpte jag till med de med. Men nu är de lite bättre iaf men fortfarande finns massor att såga ner ytterligare men de får bli en annan dag. Brorsan var med han oxå å han tyckte jag skulle bli skogshuggare, han ansåg att jag passade bra som en sån! =)  Se själva!




Efter vi grejat skulle jag å brorsan hämta pizza. Allt var lugnt tills vi kom tillbaka hem och skulle stänga av bilen(mor å fars) Då ser vi att de ryker under huven, hoppsan kokar den? Men tempmätaren visade normal temperatur? Hmm, öppnade motorhuven och såg lågor. Tjohoo! De brann ju litegrann!! Efter en liten undersökning efter att vi släckt så verkade de vara lite lite olja som antänt och smält isoleringen till motorvärmaren. Inte konstigt att de kom lite lågor då för de blir ju ganska varmt runt turbon, grenröret å downpipen! Men lite läskigt var de =)

Kommentarer
Postat av: theesan

nämen se där, en ny yrkes bana kanske?

tur det inte blev nått allvarligare med branden.

2008-09-14 @ 21:58:10
Postat av: Anonym

de kanske är din dålda talang, skogshuggare??:)

men som sagt va bra att de inte blev värre med bilen:)!!

2008-09-16 @ 09:02:03
Postat av: marika

glömde skriva namn:S :D

2008-09-16 @ 09:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback